Terwijl eerdere vondsten achter het huis aan de Leestraat nummer 14 alweer dateren van 1986, worden er bij tuinwerkzaamheden nog af en toe nieuwe vondsten gedaan.

Was het enkele jaren geleden nog een prachtige ‘Kuykensteen’, een drinktegel voor kuikens, kortgeleden werden een glasscherf en een klein tapkraantje gevonden.

De glasscherf is voorzien van een (gedeeltelijke) gravure van de firma H.Th. Reith, Lood en Zinkwerker, die een winkel in de Laanstraat heeft gehad op nummer F33h. Ook van die winkel hebben wij inmiddels een mooie foto.

HKB2304 kraan

Het gietijzeren tapkraantje, waarvan de tap ontbreekt, heeft een lengte van 4 cm en een hoogte van 2 cm. Het tapkraantje in de vorm van een dierenkop hebben wij bij gebrek aan vergelijkbaar materiaal nog niet kunnen determineren. Hiervoor willen wij dan ook graag een beroep op de lezers doen. Mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.