Wij zijn erg blij dat de vacatures voor de ledenadministratie en het verzorgen van de lezingen bij de Historische Kring Baerne zijn ingevuld. Wij stellen Martin de Zwart en Hans Pluim hier aan u voor.

Wilt u ook actief meewerken bij de Historische Kring, kijk dan voor meer informatie op onze vacaturepagina.

HKB2307 Hans Pluim MQHans Pluim gaat de lezingen organiseren bij de Historische Kring Baerne. Aan het eind van een lezing van de Historische Kring heeft hij zich bij de toenmalige voorzitter, André Mascini, aangemeld als lid. Hans Pluim woont sinds 1980 in Baarn, heeft nu wat meer tijd en wil zich actief in gaan zetten bij de HKB. De belangstelling van Hans voor de Baarnse geschiedenis is niet zo vreemd, als je weet dat hij de kleinzoon is van Meester Pluim, de schrijver van het bekende naslagwerk ”Uit de geschiedenis van Baarn”.

HKB2307 Martin de Zwart MQMartin de Zwart doet sinds kort de ledenadministratie van de Historische Kring.  Op een verjaardag vroeg Petra Spigt  hem of hij de ledenadministratie wilde gaan doen. Martin had net zijn studie als register controller afgerond en heeft er, voordat hij een besluit nam, eerst even over nagedacht .  Van de ruim 800 leden gaat hij de wijzigingen doorvoeren, nieuwe leden inschrijven en ook aan de leden buiten Baarn de Baerne toesturen. Hij is ook penningmeester van de VVE en vindt het belangrijk dat hij op deze manier iets voor de samenleving kan doen. Zijn interesse voor geschiedenis heeft hij van zijn vader, die geschiedenis studeerde.