Ik ben Klaas Boer en sinds 12 maart 2024 ben ik lid van de Historische Kring Baerne. Na mijn aanmelding werd ik door het bestuur benaderd met de vraag of ik de vacante functie van secretaris op mij wilde nemen en na een moment van aarzeling, heb ik hierin toegestemd.

Klaas Boer

In de Algemene Leden Vergadering van 27 maart ben ik met instemming van de aanwezige leden geïnstalleerd.

Ik ben geboren in Hilversum en in mijn werkzame leven heb ik 39 jaar diverse logistieke functies bekleed bij twee verschillende bedrijven in de medische apparatuur voor ziekenhuizen. Voor die tijd heb ik nog een paar jaar in de horeca gewerkt, o.a. in Baarn, in welke tijd ik mijn vrouw heb leren kennen.

Na in Hilversum, Utrecht, Baarn en weer Hilversum te hebben gewoond, zijn wij, inmiddels getrouwd en met een dochter van 4 jaar, in 1993 definitief in Baarn komen wonen.

Mijn hobby’s zijn het onderhouden en berijden van 50er en 60er jaren brommers en het ontwerpen, maken en restaureren van glas in lood ramen, waar ik na mijn pensionering veel tijd aan ben gaan besteden. Voor het glas in lood heb ik, samen met twee dames, een atelier aan de Hermesweg, waar ik veel uren doorbreng. Belangstellenden voor dit oude ambacht wil ik van harte uitnodigen om eens een kijkje te komen nemen.

Nu komt daar dus het secretariaatswerk voor de Historische Kring bij, zodat ik geen moeite zal hebben om mijn dagen te vullen.  Op korte termijn wil ik kennis maken met de verschillende werkgroepen om me het reilen en zeilen van de Historische Kring eigen te maken.