Wat staat er de komende tijd in Baarn te gebeuren op cultureel vlak? De Historische Kring praat u bij.

“Naarden ontzet! Holland gered?” in Vestingmuseum Naarden tot en met februari 2024

Stap in de chaos van 350 jaar geleden, toen het Rampjaar Holland in zijn greep hield. Bij Naarden begon de victorie die dit jaar dan ook gevierd wordt met een tentoonstelling van bedrijvige legerkampen, zenuwslopende slagvelden en modderige moerassen van de waterlinie. Bereid je voor op een onvergetelijke ervaring, waarin je wordt ondergedompeld in de geschiedenis!

Meer info op www.vestingmuseum.nl

Expositie in Museum Soest tot en met 12 november

Een schoolklasje, de historie van Soest en Soesterberg en een expositie over de Tweede Wereldoorlog zijn vaste tentoonstellingen in Museum Soest.

Tot en met 12 november zijn daar twee bijzondere exposities aan toegevoegd. Glaskunstenaar, graficus en schilder Thea Figee en kunstschilder Hilda Wetting laten in de grote zaal en op de benedenverdieping van Museum Soest een overzicht van hun werk zien.

Museum Soest, Steenhoffstraat 46, is open op woensdagmiddag, vrijdagmiddag, zaterdagmiddag en zondagmiddag van 13.30 – 17.00 uur. Meer info op www.museumsoest.nl

Tentoonstelling ”De Eem, gewoon bijzonder” tot en met 11 november

Hoe komt de Eem aan zijn naam, zwemmen in de Eem, vogels en vissen, Eembrugge, boerderijen langs de Eem, de snelweg over de Eem. Maar ook aandacht voor archeologische vondsten en het 100-jarig bestaan van de Baarnse Watersportvereniging zijn op deze expositie tot en met 11 november te zien.

De tentoonstelling is te bezichtigen op woensdag van 14.00 -16.00 uur en zaterdag van 11.00 – 13.00 uur in de Oudheidkamer van de Historische Kring. Meer info www.historischekringbaerne.nl

3 oktober           Lezing van Maarten Kaptein in de Herberg van Paulus

11 oktober        Excursie/dagtocht naar Monnickendam